vrijdag 11 februari 2011

Texture toepassen 2

Gisteren heb ik en passant verteld dat je structuur in een foto kunt aanbrengen.
Dat kan in Paint Shop Pro bijvoorbeeld via menu Effecten > Textuureffecten > Textuur > Arcering Fijn. Zie een eerdere posting van mij.
Maar je kunt ook een texture gebruiken. Linnen leent zich heel goed hiervoor.

beachscene-structuur

De afbeelding hierboven heb ik als volgt gemaakt:

(ik gebruik Paint Shop Pro 9)

- Foto:

beachscene

Als je deze foto wilt gebruiken, rechtsklikken erop en opslaan naar je eigen pc s.v.p.


- Water-texture gekopieerd en erop geplakt als nieuwe laag (menu Bewerken). Hieronder een stukje uit de water-texture:

water-preview

- In het lagenpalet blendmodus Vermenigvuldigen gebruikt en de transparantie teruggebracht naar 46.

- Blue linen-texture erop geplakt en in het lagenpalet de mengmodus op overlay gezet (hieronder een stukje uit de blue linen-texture die ik gebruikt heb):

linnen-preview

Het lagenpalet zag er zo uit (achtergrond betekent hier foto):

lagenpalet

De textures kun je downloaden bij Flickr. Je moet wel een account aanmaken.
- Water texture: http://farm3.static.flickr.com/2650/3694983482_926bd7f95d_o.jpg
- Blue linen texture: http://www.flickr.com/photos/sharonuk08/3614571002/
Credits textures:
- Blue Linen - Sharon SKC Photography
- Water - Paul Grand (I believe)

1 opmerking:

Anoniem zei

Mooie effecten krijg je met die textures, als ik weer tuijd heb ga ik er mee aan de slag, heb alles opgeslagen.
Zo bedankt,
groetjes Maria