maandag 28 februari 2011

Tintii

In Computer Idee nr 6, 1-15 maart 2011, las ik over Tintii. Dat is een programma waarmee je 1 enkele kleur of een paar kleuren kunt benadrukken in een foto. De rest wordt dan in zwart-wit uitgevoerd. Het programma kan namelijk zelf hoofdkleuren in de foto herkennen en die in- of uitschakelen. Voorbeeld:

sweet-pea

Sinds 2007 heb ik de oudere versie. Die heette Tint Photo Editor. Mei 2009 heb ik er over geschreven op dit blog. Kijk maar: http://psp-filiaal.blogspot.com/2009/05/tint-photo-editor.html
Nu heet het dus Tintii. Hier kun je het downloaden. Let bij het installeren erop dat je voor de losstaande applicatie kiest. Die is namelijk gratis. Als je Tintii als plugin wilt gebruiken voor Photoshop of Paint Shop Pro moet je betalen.
Herstel. In 2012 is dit programma niet meer gratis. Bij mij  kun je het oude stand-alone programma uit 2007 nog downloaden. Die was toen gratis en bij mij nog steeds.

Geen opmerkingen: