vrijdag 18 februari 2011

Green Dream

chrisje-hyves-tube7

Dit is een donkere variant op het plaatje van gisteren.
- Ik ben begonnen met een lichtgroene texture.
- Ik heb 3 tubes gebruikt: vrouw, waterval en zonsondergang.
- De tube van de vrouw heb ik een klein beetje vervaagd (gaussiaanse vervaging).
- Wat textures, o.a. een Painted paper. In het lagenpalet heb ik de blendmodus op Vermenigvuldigen (Multiply) gezet.
- Als laatste heb ik de blue linen-texture * gebruikt (wel lichtgroen gemaakt via menu Aanpassen > Kleurtoon en Verzadiging > Inkleuren) en heb ik met het gummetje (gereedschapsbalk) al te veel structuur weggegumd.

* De blue linen-texture is bij Flickr te downloaden. Je moet wel lid zijn van Flickr.

Voor de opbouw zie screenshot van het lagenpalet:

lagenpalet

Aangezien ScrapElf.com niet meer in de lucht is, kun je de painted paper die ik gebruikt heb voor dit plaatje voorlopig bij 4-shared downloaden.
http://www.4shared.com/file/SXHcnx1R/PaintedbyScrapElf08.html

Wordart van Natali Designs.
Tekst Green Dream gemaakt met Microsoft lettertype MingLiU-HKSCSExtB. Zat bij mijn Windows 7.
Verder kun je meer informatie over het toepassen van textures vinden bij label Textures/Overlays aan de linkerkant van mijn blog - onder Categorieën.

Geen opmerkingen: