zondag 20 februari 2011

Ancient Angel

ancient angel-2

De tube van engel + raaf is bij Patries te downloaden.
Ik denk dat het artwork van Anne Stokes is, maar zeker weten doe ik het niet.
De zwarte bogen komen uit de kit So Goth van Kittz Kreationz (1 april 2010).
Ik heb wat losse achtergronden gebruikt en een light texture van Teh Indy.

Hieronder een uitleg hoe ik de transparante stroken hierboven heb gemaakt.
Ik gebruik Paint Shop Pro 9, maar in andere versies gaat het precies hetzelfde volgens mij.
Ik begin even van voren af aan, maar normaal gesproken maak je zo'n strook terwijl je bezig bent met een werkje.
Dan zou jouw startpunt zijn: gereedschap rechthoekige selectie.


TRANSPARANTE STROKEN MAKEN

- Open een nieuwe afbeelding (de mijne had een witte achtergrond).
- Maak een nieuwe rasterlaag aan (menu Lagen) en vul die met een verloop of iets anders.
- Misschien dat je hier nog een rasterlaag moet aanmaken, zie maar.
- Ga naar de gereedschapsbalk, klik op het selectiegereedschap rechthoek en trek een verticale rechthoek. Horizontaal mag natuurlijk ook:

Selectie maken

- Vul die met bijvoorbeeld de kleur wit (soms als er niets gebeurt, moet je de tolerantie vergroten!):

met wit vullen

- Activeer in het lagenpalet de laag van de strook en breng de transparantie wat terug (naar 30 ongeveer):

transparantie terugbrengen

- Daarna heb ik de Box Dots-filter gebruikt van Cybia-Screenworks (= gratis). Een andere filter is ook goed. Bijvoorbeeld Soft Vignette van Xero of Dots and Cross van Penta.com. Ach, van alles kun je eigenlijk gebruiken:

transparantie terugbrengen

- Om het af te maken heb ik daarna een van de Gradient Glow-filters gebruikt van Eye Candy 5 Impact (het effect Black and White Stripes):

screenworks en impact

Ik heb deze laag nog een keer gekopieerd en als nieuwe laag weer geplakt. Zo ziet het er dan uit:


transparante stroken

3 opmerkingen:

Unknown zei

Dank voor de uitleg. Ik vroeg me juist af hoe je die stroken had gemaakt.

PSP-Filiaal zei

Da's ook toevallig, want ik heb nog een poosje geaarzeld of ik wel of niet een mini-lesje over dit onderwerp op mijn blog zou zetten.

Unknown zei

Dan ben ik blij dat je je aarzeling hebt overwonnen, en het mini-lesje hebt geplaatst!