dinsdag 16 november 2010

Lady Death

lady death

[Ik werk met Paint Shop Pro 9]

Oei, dit wordt moeilijk uitleggen. Wat ik gemaakt heb is min of meer een blend.
Ik heb een foto van een herfstbos genomen (Pixdaus).
Die gedupliceerd en gespiegeld en bovenop de eerste foto geplakt.
Toen heb ik nog een afbeelding genomen (gebouw links).
In totaal had ik dus 3 afbeeldingen.
En daarna ben ik een potje gaan gummen. Dan weer op de ene laag en dan weer op de andere, net zolang tot alle lagen in elkaar over vloeiden.

De instellingen die ik gebruikt heb waren deze:

gumbalk

Op een van de herfstbos-lagen heb ik de filter Sapphire toegepast. Bij mij te downloaden.

Zie hieronder de instellingen:

sapphire filter venster

Daarna alles samengevoegd. De tube van Lady Death erop gezet en tenslotte nog het Cross Shadow-effect gebruikt van Graphics Plus.
Ik kan niet precies aangeven wat ik heb gedaan. Speel maar wat met de lagen en het gummetje. Trek ze in het lagenpalet naar onderen of naar boven, afhankelijk van wat je weg wilt gummen of juist tevoorschijn wilt toveren.
Ik heb de herfstfoto en de afbeelding van het gebouw + de Lady Death-tube in een zip gedaan, die je bij mij kunt downloaden.
Het is toch een lesje geworden, wat ik eigenlijk niet van plan was, haha.

2 opmerkingen:

Jeanet zei

Heej...een lesje....!!!! Een soort van iig!
Leuk!!!!!!
Mag je wel vaker doen hihihi;)

PSP-Filiaal zei

Misschien doe ik dat wel. Dat worden dan wel mini-lesjes. Ik heb geen zin meer om heel uitgebreid van A tot Z te gaan vertellen hoe een plaatje opgebouwd is. Vaak valt er ook weinig over te melden. Maar in dit geval leek het me nuttig om een printscreen neer te zetten van de gum-instellingen die ik gebruikt heb. En van het een kwam het ander ...