dinsdag 23 november 2010

Glitterato Filter

pspclassic-weekopdr46

GLITTERATO FILTER
De achtergrond op dit plaatje heb ik gemaakt met de filter Glitterato van Flaming Pear. De filter creëert nevelwolken en sterren.

Onderaan heb ik een link gezet van Waldgeist waar je alle filters van Flaming Pear kunt downloaden.
Als je de filter geïnstalleerd hebt in Paint Shop Pro, open je een nieuwe afbeelding en start je Glitterato. Het ziet er imponerend uit, maar eigenlijk hoef je niet veel te doen. Vooral niet als je op de dobbelstenen-knop klikt. Die produceert een willekeurig uitspansel.

glitterato-venster1

[Klik je weer op de dobbelstenen-knop dan krijg je een ander uitspansel te zien.]

Vind je het mooi en wil je het bewaren voor de toekomst, sla het dan op als preset. Klik dan op het onderste knopje van dit paneeltje:

glitterato2

Maak een map aan voor je presets, geef de preset een naam en sla het op:

glitterato3

De preset kan opgeroepen worden door te klikken op het een na onderste knopje op bovenstaand paneeltje.

Terug naar het Glitterato-venster. Klik nu op OK. Zo ziet het eruit:

glitterato4

Mocht je toch een net iets ander uitspansel willen, klik dan op het gouden golfje. De kleuren blijven hetzelfde maar de nevelpartijen en sterren komen op een andere plek te staan:

glitterato5

Wil je andere kleuren? Dat kan ook. Bovenin zit een kleurenpaneeltje:

glitterato6

Als je op de kleurendobbelsteen klikt, wordt er een willekeurig kleurenmengsel gekozen.

glitterato7

Je kunt natuurlijk ook zelf in de weer gaan met de schuifjes en de kleuren.

Een zeer veelzijdige filter dus. Flaming Pear heeft ook nog Lunar Cell en Solar Cell die heel goed aansluiten bij deze filter. Ook is het zo, dat als je weet hoe deze filter werkt, je bijna alle filters van Flaming Pear moeiteloos kunt gebruiken.

Hier is de link waar je de Flaming Pear-filters kunt downloaden:
http://waldgeist.co.uk/Estrella/index.htm#

4 opmerkingen:

Jeanet zei

Wat een geweldig filter. Ik kende hem niet.....nooit van gehoord zelfs! Ga hem zeker binnenhalen en gebruiken!
Thnx voor de tip!

PSP-Filiaal zei

Graag gedaan. Flaming Pear heeft nog veel meer mooie filters. De bekendste is Super Blade Pro. Ook een geweldige filter.

sjadiwa zei

heb dit filter ook. maar krijg alleen dus een knalrode achtergrond wat ik ook probeer

PSP-Filiaal zei

Rode achtergrond? Da's eigenaardig. Ik zou de filter verwijderen en opnieuw installeren. Neem anders even contact met mij op. Op mijn blog aan de linkerkant kun je via Contact met me mailen.