zaterdag 7 augustus 2010

Summer Muse

summer muse

Artwork © Lee Ann Seed. Tube is bij mij te downloaden.
De bloemetjes zijn van Rainbow Coffi.
De geplooide cirkels heb ik gemaakt met de filter Redfield Ripples Magic. Hoe je dat moet doen heb ik ooit 's gelezen op de site Scrap Stuff with PSP. Ik vond het een hele goeie tip die ik nooit meer vergeten ben. Hieronder zet ik een mini-lesje neer. Hopelijk vindt Shawna dat goed.

N.B. De filter is niet gratis. Ik heb de demo-versie gebruikt. De tekst demo kun je gewoon uitvlakken.

TIP

Geplooide cirkels met de filter Redfield Ripples Magic

- Open een nieuwe afbeelding.
- Kies een achtergrondkleur uit of voor- en achtergrondkleur.
- Trek een cirkel met basisvorm Ovaal (gereedschapsbalk):

redfield-flower1

- Pas de filter Redfield Ripples Magic toe (optie Flower):

redfield-flower2

Rommel wat met de instellingen. Je kunt de plooien dieper maken, donkerder of lichter van kleur. Kijk maar.
Zet er eventueel een schaduw achter. Ik heb er ook nog grofkorreligheid (menu Aanpassen) van PSP aan toegevoegd:

redfield-flower3

Nog een tip: Redfield heeft een andere filter Water Ripples die gratis is. Volgens mij is hij niet geschikt voor wat ik hierboven beschreven heb, maar voor water is hij zeeeeer geschikt!

Geen opmerkingen: