woensdag 21 juli 2010

Pastel Life 3

pastel-life-III

Gemaakt met de freebie kit Pastel Life van Golden Sun. Vandaag gratis te downloaden bij Digital Crea. Er moet wel een formulier ingevuld worden.
De posers (Sweet Fae) zijn van Fantasy Moments (29 april 2009).

Over pastel gesproken: de rand hierboven heb ik gemaakt met het Pastellise-effect van Xero. Niet dat die rand zo spectaculair is, maar toch gebruik ik dat effect vaak. Hieronder een mini-lesje.

PASTELLISE EFFECT VAN XERO FILTERS

- In Paint Shop Pro (ik gebruik PSP 9) een donkere kleur rand toevoegen aan je creatie (menu Afbeelding > Randen toevoegen):

randen toevoegen

- Met het gereedschap toverstafje de rand selecteren (niet doezelen, tolerantie 0)

Rand selecteren

- Ga in PSP naar menu Effecten > Insteekfilters > Xero en pas het effect Pastellise toe.
(Ik ga ervan uit dat de Xero-filters geïnstalleerd zijn).
Voor de instellingen zie hieronder:

Xero-venster pastellise

- Zet de selectie uit

Zo ziet het er dan uit:

pastel-bloem

De bloem en de veren komen uit de freebie scrapkit Pastel Life van Golden Sun. Alleen vandaag nog gratis te downloaden bij Digital Crea
De Xero filters zijn ook gratis en hier te downloaden. Pastellise zit bij de freeware plugins rel. 5 (download 5.4 MB). Daar zit o.a. ook Porcelain bij als ik me niet vergis. Ook zo'n fantastisch effect.

Geen opmerkingen: