woensdag 29 april 2009

Overlay en texture

Weer wat over het texturiseren van afbeeldingen. Sorry voor het rare woord, maar ik kan het ook niet helpen. Ik had een prentje van een trein. Daar overheen heb ik een texture gedaan van Pareeerica. Zie verkleinde afbeelding hieronder:

pareeerica texture

Kijk maar bij Flickr. Daar kun je het origineel downloaden.

In het lagenpalet van PSP heb ik - wat de texturelaag betreft - de mengmodus van normaal naar overlay veranderd.
Daarna het textuur-effect Arcering Fijn van PSP toegepast. (Daar heb ik het hieronder al over gehad).

Dit is het resultaat:



Wil je de afbeelding geblakerde randen geven? Gebruik dan Xenofex 2 van Alien Skin, het Burnt Edges-effect. Deze filter is niet gratis.

burnt edges

2 opmerkingen:

sjadiwa zei

deze pas gevonden, het ziet er prachtig uit. Maar hoe kan ik die textures downloaden bij flicr?
groet Sjadiwa

PSP-Filiaal zei

Sorry, ik zie de reactie nu pas. Dan maar voor de anderen:
- klik op het texture-voorbeeld bij Flickr
- in het nieuwe venster klikken op View all sizes
- daarna kun de grootte kiezen die je wilt en klikken op Downloaden