zaterdag 19 mei 2012

Sweet Melody of Spring

melody of spring-grijs

De tube (vrouw) kun je bij mij downloaden.
Scrapkit Sweet Melody of Spring. Te koop bij Cajoline.
Voor de achtergrond heb ik 2 maskers gebruikt:
masker 81 van Chelle
bomen-masker 31 van Vix


MINI-LES MASKER TOEPASSEN

(Hier heb ik Paint Shop Pro versie 9 gebruikt).

Maak in de Verkenner een map aan waarin je het masker stopt.
"Vertel" binnen PSP waar het masker zich bevindt: menu Bestand > Voorkeuren > Bestandslocaties.
Onder Bestandstypen selecteer je Maskers.

Open een nieuwe afbeelding
Maak een nieuwe rasterlaag aan
Vul deze laag met een kleur of verloop
(Je kunt natuurlijk ook een texture erover heen doen als nieuwe laag)
Ga naar menu Lagen > Masker laden vanaf schijf
Zoek het bomenmasker op:

masker-</p><p>instellingen

en klik op Laden. Zo ziet het er dan uit:

screenshot220

In het lagenpalet van PSP rechtsklik je op de bovenste laag en voeg je het masker als Groep samen:

lagenpalet

Nu kun je er eventueel nog een filter op los laten. Bijvoorbeeld het Jeans-effect van de Penta-filter:

jeans-effect instellingen

Ik heb er nog een slagschaduw achter gezet (in PSP: menu Effecten > 3D Effecten > Slagschaduw) en zo ziet het er dan uit:

jeans-effect

Mocht je de Penta-filter niet hebben, dan kun je ook het PSP-effect Halftone gebruiken. Te vinden bij Artistieke Effecten

halftone-instellingen

Resultaat:

screenshot223

De Penta-filter is - als het goed is - bij Waldgeist te downloaden.

P.S. Het bomenmasker van Vix heb ik al eerder gebruikt. Kijk hier maar.


3 opmerkingen:

Emmy zei

Dit is een zachte creatie. Schitterend.

Groetjes Emmy

Anoniem zei

Ik voel de zomer als ik naar deze creatie kijk Lirios en wat een leuk lesje heb je erbij gezet, zo kwam ik er gelijk achter dat de "Jeans" niet bij de Penta filter zat.
Nu wel dankzij jouw lesje.
Leuk effect.
Zo bedankt weer voor je moeite voor dit lesje en ook voor de tube.
Prachtige kit vind ik.
Lieve groet, Maria

Edith zei

Wauwwww hartelijk dank voor je zo duidelijk beschreven les over masker achtergrond en ik ga het zeker proberen vandaag. Liefs Edith.