zondag 6 mei 2012

Jennifer Lopez-blend


jennifer lopez-blend


MINI-LES BLENDEN

Materialen-zip

(Ik gebruik Paint Shop Pro 9)

Dit is maar 1 van de vele manieren om een blend te maken.

Ik heb voor 'mijn' blend 2 zwart-wit-foto's gebruikt en 1 kleuren-tube.
Op de zwart-wit-foto's heb ik masker 20-20 toegepast.
Voorbeeld hieronder:


jennifer-lopez13-kl

Na toepassing masker 20-20:

na toepassing masker20-20

Daarna heb ik alle drie de afbeeldingen als aparte laag op een witte achtergrond geplaatst:

voorbereiding blend

Omdat de tube gekleurd is heb ik deze laag in het lagenpalet op blendmodus luminantie oud gezet:

voorbereiding blend

Dit is de basis. Hierna kun je er van alles mee gaan doen.

Ik heb alle lagen samengevoegd en PSP gaussiaanse vervaging gebruikt, zodat de gezichten wat zachter worden.
Daarna een nieuwe laag erover heen gedaan en die gevuld met een kleur. In het lagenpalet heb ik die laag op overlay gezet en de transparantie enigszins teruggebracht:

kleurenlaag

Nadat ik de lagen weer samengevoegd had, heb ik de pool-shadow filter gebruikt van Greg's Factory Output Vol.II:

cross-shadow filter

Om de afbeelding iets donkerder te krijgen, heb ik in menu Lagen > Aanpassingslaag > Curven toegepast. Gewoon de lijn in een boog iets naar beneden trekken.

Daarna nog de Penta-filter (de streepjes) erover heen gedaan, de wordart en klaar is kees:

jennifer lopez-blend

Alle materialen heb ik gezipt en kun je hier downloaden.
Een les van mij die hier op lijkt, kun je hier vinden.

2 opmerkingen:

Emmy zei

Wow das een knappe les. Ga ik eens proberen.
Het resultaat is schitterend.

Groetjes Emmy

Anoniem zei

Geweldige les Lirios, ben ermee bezig om van de kleinkinderen een blend te maken,
maar zoek eerst nog voor een toepasselijke achtergrond,
duurt nog wel even mezelf kennende, haha.
Maar ik wil je hartelijk danken voor al je moeite die je hebt gedaan om deze les te maken,
lieve groet, Maria