zondag 8 mei 2011

Apophysis 7x

flame-fractal

In juli 2008 heb ik al eens de aandacht gevestigd op het programma Apophysis 2.0, waarmee je z.g. flame fractals kunt genereren. In Computer Idee nr 10 (26 april-10 mei 2011) staat een interessant artikel over dit programma. En ook de link waar je het gratis programma Apophysis 7x kunt downloaden.
Deze link blijkt het niet meer te doen. Je kunt het programma nu bij mij downloaden.

Kies de zip-versies: binaries.zip en eventueel het taalbestand dutch.zip.
Pak het uit naar een map die je gemaakt hebt in de Verkenner.
Start het bestand Apohysis7x.exe.
Aan de linkerkant zie je kant-en-klare flames.
Klik erop en je kunt ze bekijken, en daarna eventueel veranderen met de Editor (menu View/Beeld of toets F4).
Als je de flame wilt bewaren, kies dan Menu File/Bestand > Save Parameters.
Ik moest toen wel in de Verkenner bij de map waarin Apophysis geïnstalleerd is, een extra map + submap aanmaken met dezelfde naam als aangegeven in het opslaan-venster.
Het opslaan is trouwens een verhaal apart. Om zo'n flame in Paint Shop Pro te kunnen gebruiken, heb ik voor 'opslaan als PNG' gekozen via menu Flame > Render Flame.
Hou me ten goede: ik ben maar een amateur wat fractal-programma's betreft. Wil je er meer over weten dan kun je bij Deviantart zeer informatieve tutorials vinden. Alleen in het Engels. Misschien bestaan er ook Nederlandse tutorials over Apophysis?

1 opmerking:

Anoniem zei

Was mijn G-mailadres kwijt, lol, heb het nu eindelijk gevonden.
Wat een prachtige creaties heb je gemaakt de afgelopen tijd en natuurlijk hartstikke bedankt voor deze info, heb hem al geinstalleerd, gaat helemaal goed ook het opslaan als PNG.
Zoooo bedankt, Maria