vrijdag 28 september 2012

MINI-LES FFX-BESTANDEN


FFX-BESTANDEN

Onlangs wilde ik de Horizonaus Antique-filters uitproberen.
Maar het bleken ffx-bestanden te zijn en die zijn niet zo maar in Paint Shop Pro te gebruiken.
Om ze toch te kunnen gebruiken moet je een truukje toepassen.
Daar heb je het programma Filters Unlimited  * (zie onderaan) voor nodig.

De Horizonaus Antique filters kun je bij mij downloaden.
Ze zijn gezipt. Pak ze uit naar een map.

- Open het programma Filters Unlimited
- Klik onderaan het venster op Import en importeer de uitgepakte ffx-bestanden
- In het venster dat daarop volgt, zet je het bestandstype op ffx en selecteer je alle bestanden (Shift-toets)

FU-venster

- Klik op de button Openen
- Nu zijn ze zichtbaar in het programma Filters Unlimited en kun je de filters gebruiken.

antique-effect

Ik heb een foto van een Brusselse straat gebruikt. Zie hieronder:

brussels-by-night-kl

En vanuit het Filters Unlimited-programma het Antiquated-effect toegepast:

brussels-by-night-antique

* Kijk hier re: Filters Unlimited. Mijn eigen FU komt hier niet vandaan. Ik heb de link ook maar doorgekregen!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Lirios heb gelijk alles geinstalleerd, veel mooie mogelijkheden, ga nog wel uitproberen, hartstikke bedankt voor al je uitleg, je hebt er weer veel werk van gemaakt,
maarrrr... dan hebben we ook wel wat.
Fijn weekeinde, groet, Maria

misslily zei

hartelijk dank hoor! ik hezb ze!!

PSP-Filiaal zei

Hartstikke leuk Maria en Misslily. Nogmaals, de link die ik op mijn blog heb gezet over Filters Unlimited heb ik weer van iemand anders gekregen. Ik weet er verder niets van.