maandag 25 april 2011

Lesje golfvorm maken in PSP

golf-vorm-les

Een paar creaties hieronder - in Red Spring - heb ik een paar golf-vormen gebruikt uit de scrapkit van Ellanoir.
Maar die kun je ook zelf maken. Dit is een van de manieren:


LESJE GOLFVORM MAKEN MET PSP (Paint Shop Pro)

- Open een nieuwe afbeelding
- Materialenpalet, achtergrond op zwart (of andere kleur)
- Trek met het gereedschap basisvorm-rechthoek een horizontale balk:

zwarte hor rechthoek

- Ga in PSP (ik gebruik versie 9) naar menu Effecten > Vervormingseffecten > Golf-instellingen:

instellingen golf-effect

Resultaat:

vervormde rechthoek golfmodel

Hier kun je iets mee doen. Bijvoorbeeld een texture eroverheen leggen. Doe dan precies hetzelfde als wat je met een template doet:

- menu Selecties > Alles Selecteren
- menu Selecties > Zwevend
- menu Selecties > Niet zwevend

selectie golf-balk

- Kopieer een texture en plak die als nieuwe laag over de selectie (menu Bewerken):

selectie voor omkeren

- menu Selecties > Omkeren
- menu Selecties > Delete-toets
- menu Selecties > Niets selecteren

golf-vorm met patroon

Eventueel kun je nu nog een schaduw erachter zetten: menu Effecten > 3D effecten > Slagschaduw.

golf-vorm-les

De vector-tube heb ik via Monique van De PSP-Club

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Heel erg mooi Lirios weer

PSP-Filiaal zei

Ha Roger! Leuk dat je reageert.

Emmy zei

Waar haal je al die inspiratie?Zo mooi.
Bedankt voor het lesje.Weer iets bijgeleerd.
Fantastisch!!!!!

Emmy

PSP-Filiaal zei

Graag gedaan Emmy. Kleine informatieve lesjes maken vind ik leuk om te doen. Tag-lessen die over kopiëren en plakken gaan vind ik NIET leuk. Zo saai!