woensdag 8 september 2010

Palomas

palomas

De tube (vrouw met duiven en raaf) kun je bij mij downloaden.
De achtergrond heb ik zelf gemaakt met o.a. het What Are You-effect van de Toadies filters. Hier kun je de filter downloaden.
En hieronder leg ik uit hoe je het effect What Are You kunt gebruiken.
De spinnewebben komen uit de sampler kit Gothic Journey Express van Gothic Inspirations (1 september 2010).
Dat is de gratis kit. Jessica Woods heeft namelijk ook een koop-scrapkit met dezelfde naam.
De diamantenregen komt uit de kit Edward van Addictive Pleasures. Was in juni een bijdrage aan een blog train.


TIP

Toadies filters - What Are You effect

(Ik gebruik Paint Shop Pro 9)

Zet in het materialenpalet de voorgrondkleur op zwart en de achtergrondkleur op wit.
Open een nieuwe transparante afbeelding.
Trek met het selectiegereedschap een rechthoek.



toadies-selectie

Vul de rechthoek met de kleur zwart.

toadies-selectie-gevuld

Zet de selectie uit.

Ga naar menu Effecten > Insteekfilters > Toadies > What Are you en pas dit effect toe:

toadies-whatareyou-venster

Zo wordt het dan:

whatareyou-toegepast


De kleur van het transparante gedeelte kun je zelf aanpassen. Wil je dat dit turquoise is dan moet je de achtergrondkleur in het materialenpalet op turquoise zetten:

whatareyou-turq

Hieronder heb ik twee witte en een zwarte strook neergezet:

voorbeeld-toadies

Geen opmerkingen: