zaterdag 11 september 2010

DLL-bestanden voor filters


TIP over het gebruik van DLL-bestanden in samenhang met filters.

Vooral degenen die een nieuwe computer hebben met Windows 7 erop klagen over het feit dat ze hun filters niet aan de praat kunnen krijgen. Windows 7 is tegenwoordig vaker 64 bits dan 32 bits. En bij 64 bits gaan de DLL-en naar de Windows-map SysWOW64 en de Windows-map System. Bij 32 bits naar de Windows-map System32 en de map Windows-map System. Dit is de link waar je de DLL-en kunt downloaden:
http://waldgeist.co.uk/Estrella/index.htm# 

Niet alleen voor Windows 7, maar ook voor de andere Windows-besturingssystemen.




Verder kan het ook handig zijn om filters te importeren in het programma Filters Unlimited (= een koopprogramma). Dat wil ook wel eens helpen als filters het niet doen die op de klassieke manier geïnstalleerd zijn in PSP . Hier is een link waar je een gratis versie van Filters Unlimited kunt downloaden:
http://psplessen.hewejosplace.nl/filter_unlimited.htm

En soms is zelfs een patch nodig om oude filters werkende te krijgen. Hier is de link:
http://www.filtermeister.com/fmpatcher/index.htm

Ik werk met Windows 7, 64 bits en bij mij werken de meeste filters, een enkele daargelaten.

11 opmerkingen:

Esther zei

Hallo,
Ik heb de dll geplaatst maar toch krijg ik de xenoflex niet aan de praat.Ik heb de 13 en alle updates geinstalleerd en nu doet ook de spider van dsb flux het niet meer.
Kunt u mij helpen.

PSP-Filiaal zei

Esther, zou je contact met me willen opnemen? Kan via mijn blog. Zie contact.

Anoniem zei

Ik heb ook 64 bits en de Unlimeted 2 doet erg vervelend de ene keert doet hij het wel en de andere keer weer niet.

Gr. Friedy

PSP-Filiaal zei

Officieel wordt Filters Unlimited t/m Windows Vista ondersteund. Windows 7 staat er niet bij. Maar ik werk ook met FU 2 en Windows 7, 64 bits en ondervind geen problemen. Ik heb wel alle DLL-en die nodig zijn geïnstalleerd in 2 Windows-systeemmappen zoals hierboven beschreven staat. Ik zou zo gauw niet weten wat je nog meer kunt doen. Ik zal eens gaan googlen en kijken of er nog meer mensen zijn met het probleem dat jij hebt. Je kunt trouwens via mijn blog contact met me opnemen hoor.

Anoniem zei

Dank je wel voor je reactie had inderdaad de dll niet in de map 32 gezet zal dit eens gaan proberen misschien dat dit bij mij ook helpt.

Gr. Friedy

Anoniem zei

Dank je wel voor je reactie had inderdaad de dll niet in de map 32 gezet zal dit eens gaan proberen misschien dat dit bij mij ook helpt.

Gr. Friedy

PSP-Filiaal zei

Als je een 64-bit systeem hebt moet de DLL niet naar de 32-map. Hij moet dan naar de map System van Windows en naar de map SysWOW64 van Windows. Het gaat dus om uitgepakte - losse - DLL-en. Niet een mapje met DLL-en erin zetten, want dat werkt niet.

Anoniem zei

Helaas dat heb ik wel gedaan wat is nu de oplossing om die eruit te halen. De filter werkt nog steeds niet naar behoren heb hem er helemaal afgegooid en er opnieuw opgezet maar het heeft weer niet geholpen zowel 1 en 2 Unlimited filters hebben problemen.
Gr. Friedy

PSP-Filiaal zei

Op mijn blog staat aan de linkerkant een link Contact. Klik erop en je kunt een mail naar me sturen. Misschien is dat makkelijker?

Ronny zei

Hallo PSP-Filiaal,
Mooie site erg interessant.Een vraag,ik werk met PSPXI en PSPX4,hoe kan ik de map insteekfilters van PSPXI koppelen aan PSPX4 teneinde geen onnodige installatie's te doen in laatstgenoemde.
Groeten de beste wensen voor 2012 van Ronny uit Kreta.
E-Mailadres: pappouskreta@hotmail.com

PSP-Filiaal zei

Hallo Ronny,
Ik zit momenteel in Nicaragua en heb geen PSP op mijn (reis)laptop staan, dus kan ik het niet even snel nakijken. Maar normaal werk ik met 3 PSP's. De filters heb ik in een aparte map staan (NIET binnen het programma PSP), maar op een andere partitie.
Binnen PSP (menu Bestand > Voorkeuren) - als ik het me goed herinner - kun je aangeven waar je filters uithangen. Bij Bestandslocaties, volgens mij. Als je dat in je beide PSP's aanvinkt, moet het goedkomen.
Veel succes!