maandag 10 mei 2010

Scarlett

scarlett

De Scarlett-tube kun je bij mij downloaden.
De meeste scraps komen uit de kit Sempre van Fantasy Moments (4 april 2010).
De wordart is van Missy.
De witte puntige vormen op de achtergrond heb ik gemaakt met basisvorm Stralen en daarachter een mosgroen Corona-effect gezet van Eye Candy 4000. Hieronder leg ik uit hoe.

BASISVORM IN PSP X2 MET CORONA-EFFECT EYE CANDY 4000

Zet in het materialenpalet de achtergrondkleur op wit.
Als je geen rand om de vorm wilt, zet de voorgrondkleur dan uit.

Image and video hosting by TinyPic

Open een nieuwe transparante afbeelding.

Klik in de gereedschapsbalk op het icoontje Basisvorm en daarna op Basisvormen.
Kies een vorm uit. Ik heb Stralen gekozen.

Trek, terwijl je de linker-muisknop ingedrukt houdt, de vorm uit.
Omdat het een vector-laag is kun je de filters niet gebruiken.

Image and video hosting by TinyPic

Verander daarom de vector-laag in een rasterlaag: menu Lagen > Omzetten naar Rasterlaag. Nu werken de filters wel.

Start dan Eye Candy 4000. Kies het effect Corona.
Dit zijn de instellingen die ik gebruikt heb:

Image and video hosting by TinyPic

Vooral de Glow Width en de Overall Opacity-instellingen zijn belangrijk.
Als je een beetje gedoezelde "glow" wilt hebben, breng de opacity (transparantie) dan terug met het schuifje.

Image and video hosting by TinyPic

Daarna heb ik in PSP bij menu Effecten > 3D Effecten > Slagschaduw er nog een zwarte schaduw achter gezet. Is niet verplicht.

Image and video hosting by TinyPic

Je kunt de zaak ook omkeren. Eerst een zwarte schaduw en dan het Corona-effect.
Voeg alle lagen zichtbaar samen (menu Lagen > Samenvoegen). Zo blijft de achtergrond transparant.
Nu kun je de vorm gebruiken in de creatie waar je mee bezig bent. Als je hem later nog een keer wilt gebruiken, sla hem dan op als PNG.
Over basisvormen heb ik eerder een les geschreven. Daar staat ook de link waar je Eye Candy 4000 kunt downloaden.

Geen opmerkingen: