zaterdag 14 mei 2011

Lesje Mura Meister Copies - Wallpaper

chrisje-extra18-grijs

Ik ga het hier niet hebben over het plaatje an sich, maar over de cirkelvormige achtergrond. Die heb ik namelijk zelf gemaakt. Voor een uitdaging bij een PSP-forum hadden we een aantal onderdelen gekregen: de tube (Lady Mishka) en wat scraps. Geen papers voor de achtergrond. Vaak maak ik dan zelf een achtergrond met de Wallpaper-optie van de filter Mura Meister Copies. Dan stemmen tenminste de kleuren overeen met de rest van het plaatje.

LESJE ACHTERGROND MAKEN MET MURA MEISTER COPIES - WALLPAPER

Nodig:
- tube van het een of ander
- Paint shop Pro
- filter Mura Meister Copies

- Open een transparante afbeelding
- Kopieer (menu Bewerken) en plak (menu bewerken) de tube als nieuwe laag

wallpaper1

- Start Mura Meister Copies
- Kies links onderaan voor Wallpaper; rechtsboven moet Number (als die op 1 staat) op een hoger getal worden gezet (kijk maar).


wallpaper2

Zo ziet het er dan uit:

wallpaper3

- Terug in PSP naar menu Aanpassen (ik gebruik PSP 9) > Vervaging > Gaussiaanse vervaging:

gaussiaanse vervaging

gaussiaanse vervaging2

Op dit punt aangekomen kun je er van alles mee doen. Een andere filter gebruiken en/of een masker. Het laatste heb ik gedaan.

- menu Lagen > Masker laden vanaf schijf (ik heb een masker 451 van Vix gekozen):

masker vix


Mishka tubes zijn voor $1 te koop bij Scraps and the City.

Waldgeist

Geen opmerkingen: