maandag 9 april 2012

Guitar Girl

guitar-girl

Artist Alfadesire. Tube te koop bij Pics For Design
Hieronder leg ik uit hoe ik de ster-cluster gemaakt heb.



[Ik gebruik Paint Shop Pro, versie 9]

MINI-LES HALFTOON-ACHTERGROND EN MURA MEISTER COPIES

- Nieuwe afbeelding vullen met verloop:

gradient voor halftone

- in PSP, menu Effecten > Artistieke effecten > Halftoon toepassen met b.v. deze instellingen:

instellingen halftoon

Zo ziet het er dan uit:

halftone in psp

Ik ga nu in forse stappen door de procedure heen, anders wordt het een ellenlang verhaal:

- stralenvorm uit basisvorm toegepast:

stralenvorm psp

- Xero-filters, het effect Tekstya
- randje er omheen met gradient glow-effect van Eye Candy Impact (van AlienSkin)
- schaduw erachter van PSP:

ster xero-tekstya

Om de vorm te krijgen die je in mijn plaatje Guitar Girl ziet, heb je de filter Mura Meister Copies nodig.

Kopieer en plak die ene ster op een witte afbeelding en pas dan Mura Meister Copies toe:

instellingen mura meister copies

Zo ziet deze vorm eruit:

toegepaste mura meister copies

De filters kun je ook downloaden bij Waldgeist




P.S. Het schijnt dat deze site gesloten gaat worden, omdat de eigenaresse december vorig jaar overleden is.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Lirios zo bedankt voor deze les, ben ik altijd blij mee.
Leuke tube ook, ga maar weer eens neuzen daar, al een lange tijd niet gedaan.
Mooie creatie ook weer van je, lieve groet, Maria

Elizabeth zei

Ik krijg altijd een mededeling, dat de Waldgeist site besmet is met een Trojan virus. De site schijnt binnenkort ook te verdwijnen, omdat de eigenaresse is overleden bij een ongeluk.
Schitterende creatie weer!!

PSP-Filiaal zei

Op de site van Waldgeist staat:

"Diese Seite und auch die Filter sind NICHT mit einem Virus infiziert!!! Antivir erkennt diese codierte/verschluesselte Seite als ein Virus! - Keine Angst - Dennoch ist es kein Virus!!!"

En dat zou best waar kunnen zijn, want ik heb ook programma's met een z.g. key generator en die worden strijk en zet als ik ze laat scannen door mijn anti-virusprogramma AVG bestempeld als besmet door een trojan of ander gespuis. Ik trek me daar niets van aan. Maar goed. Als je zeker wilt zijn, moet je die filters maar niet downloaden.
Wat erg zeg dat de eigenaresse is omgekomen. Dat wist ik niet.

PSP-Filiaal zei

Ik heb het nog even nagevraagd Elizabeth en inderdaad ze is 12 december 2011 overleden. Tragisch hoor!