zondag 25 maart 2012

Fractalius-rose

fractalius-rose

Dit plaatje hierboven heb ik gemaakt voor een forum-uitdaging. De tube van de vrouw was gegeven. De roos ook.
Alleen lijkt 'mijn' roos niet meer op de oorspronkelijke roos. Die zag er zo uit:

screenshot130-rose

(Het PNG-bestand is bij mij te downloaden).
Hieronder dezelfde roos met het Glow-effect van de Fractalius-filter van Redfield:

fractalius-rose-zwart

Ik heb hier een sterker Glow-effect (50) van de Fractalius-filter toegepast. Het effect kent namelijk verschillende gradaties van sterkte. Ik vond het goed passen bij de jurk van de dame. Afijn, als je meer wilt weten over de Fractalius-filter lees dan mijn verhaaltje dat ik juli vorig jaar geschreven heb.

O ja, de zomertijd is vannacht ingegaan. Ik kon nooit onthouden of de klok nou vooruit of achteruit gezet moest worden. Totdat ik dit ezelsbruggetje las in een boek van Ruth Rendell:

Spring Forward, Fall Back

Met Spring en Fall kun je goed onthouden welke kant de klok op moet gaan voor wat betreft de zomer- en de wintertijd. In het voorjaar “springt” de klok een uur vooruit en in het najaar “valt” de klok een uur achteruit.

7 opmerkingen:

Edith zei

Prachtige creatie heb je weer gemaakt Lirios met die roos, en je ezelsbruggetje is handig zeg! nu maar hopen dat ik dit kan onthouden hihihihi Lieve groet Edith.

Emmy zei

Lirios, dit is buitengewoon prachtig, die roos en die kleuren !!!
Groetjes Emmy

Elizabeth zei

Schitterende creatie!! Prachtig die roos. Ik onthoud de klok altijd zo: voorjaar-vooruit en najaar dan vanzelf achteruit.

PSP-Filiaal zei

Bedankt Edith, Emmy en Elizabeth.
Voorjaar vooruit ... da's ook een goeie, Elizabeth. Die kende ik nog niet. Heel simpel eigenlijk!

Jeanet zei

Prachtig!! Die roos is schitterend!!!

Jeanet zei

Trouwens die hele creatie...de dames tube.....de kleuren....werkelijk prachtig!

PSP-Filiaal zei

Heeee Jeanet! Hoe gaat het ermee? Was twee weken geleden nog in je ouwe woonplaats. We zaten namelijk net over de grens in Uelsen. Vandaar. Je zit nou bij Facebook hè, dacht ik.