dinsdag 21 december 2010

Miggins Kerst PSP-Script

Bij Miggins Place vallen weer leuke PSP-scripts voor de kerst te downloaden.
Eentje heb ik eruit gepikt:



Om een PSP-script te kunnen gebruiken moet je wel de script-functie in werking stellen bij menu Beeld > Werkbalken > Script.
Ik gebruik Paint Shop Pro 9. Het kan zijn dat die bij hogere versies van PSP ergens anders zit.

- Eerst dus bij Miggins Place het script downloaden.
- Bestand uitpakken en de selectie naar de map Selecties van PSP kopiëren.
- Het script kopiëren naar de map Scripts - Restricted/Beperkt van PSP.
- Open een afbeelding van 800x800 pixels groot. Wat voor achtergrond je gebruikt is up to you (kleur, verloop of texture).
- Start het script door op het zwarte pijltje te klikken op de script-werkbalk.

Photobucket

- Je krijgt het selectie-venster te zien.

selectievenster

Klik op Laden en de rest wijst zich vanzelf. Er zit een schaduw achter!

Zie mijn voorbeelden hieronder:

denneboom-script2

denneboom-script1

Ik heb de kerstboom geselecteerd en als nieuwe afbeelding geplakt.
Voor de groene boom heb ik een patroon gebruikt (binnen PSP dus) en voor de boom eronder heb ik een Super Blade Pro-preset toegepast. Hier te downloaden. Als je niet weet hoe de filter Super Blade Pro van Flaming Pear werkt, raadpleeg dan mijn lesje.

2 opmerkingen:

Carla zei

Leuke dingen he die scripts, deze is ook enig...bedankt!
In t begin dacht ik dat ik een virus had op de pc en wist niet hoe snel ik de pc uit moest doen tjonge het was het scripje maar, het was gewoon een hele snelle ha!

PSP-Filiaal zei

Haha, wat een giller zeg! Ja, ik vind het ook leuk die scripts. Vooral als ze gratis zijn!!!