woensdag 9 december 2009

Foto's verkleinen met Paint

Ik krijg vaak joekels van foto's toegestuurd.
Nu ik in het buitenland zit en de internetverbinding vrij krakkemikkig is, duurt het ontzettend lang voordat ik die foto's binnen heb. Het merendeel van de tijd krijg ik ze trouwens helemaal niet binnen!
Ik heb mijn vriendin, die geen beeldbewerkingsprogramma heeft, de volgende tip gestuurd. Misschien ook wel nuttig om hier neer te zetten.

In Windows zit Paint. Te vinden onder Start > Alle Programma's > Bureauaccessoires.
Open je foto onder menu Bestand
Ga dan naar menu Afbeelding > Uitrekken/Hellen

Image and video hosting by TinyPic

Er komt een nieuw venstertje tevoorschijn. Daar staat bij Uitrekken 100%
Verander de percentages bij Horizontaal en Verticaal in b.v. 50%. Meer of minder mag ook natuurlijk.

Image and video hosting by TinyPic

Klik op OK en sla daarna opnieuw op.

Als je je originele foto's wil bewaren, werk dan altijd met een kopie!

Geen opmerkingen: