dinsdag 2 december 2008

Templates gebruiken


Hoe een template te gebruiken?

Ik maak niet zo vaak gebruik van een template. Maar als ik er eentje gebruik, moet ik iedere keer opnieuw het wiel uitvinden. Hoe ging het ook al weer? Hierbij de uitleg. Handig voor mezelf en misschien ook voor anderen?

Bij Designs by Ali kun je ladingen templates vinden.
Voor het gemak heb ik een eenvoudige template uitgekozen.


screenshot843 template

- Open de template.
- Werk altijd met een kopie (Shift D) en sluit de originele template.
- Open het lagenpalet in PSP (ik gebruik versie 9). Je ziet dat de template uit verschillende lagen bestaat.

- Klik de onderste laag aan in het lagenpalet (zwarte cirkel).

screenshot845

- Menu Selecteren > Alles Selecteren > Zwevend > Niet Zwevend.

- Open het patroon, texture of een andere afbeelding waarmee je de zwarte cirkel wilt vullen.
- Kopieer het patroon (menu Bewerken > Kopiëren).
- Ga terug naar je template en plak dit patroon als nieuwe laag (menu Bewerken > Plakken als nieuwe laag).
- Menu Selecties > Omkeren
- Druk op de toets Delete. Zo ziet het er dan uit:

screenshot841

- Zet de selectie uit (menu Selecteren > Niets selecteren).
- Je kunt nu in het lagenpalet de laag met de zwarte cirkel verwijderen. Rechtsklikken erop, Verwijderen.
- En zo werk je verder met de andere lagen.

screenshot847

Als je alles hebt opgevuld heb je een mooi begin voor een tag.

Geen opmerkingen: